Beeldende vorming

Kunstvakken helpen onze leerlingen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen en leerplezier

Onze leerlingen krijgen wekelijks lessen muziek, dans en beeldende vorming van vakleerkrachten. En sinds schooljaar 2022-2023 krijgen de leerlingen van groep ook een lessenserie theater/drama van onze eigen theaterdocent.

Onze leerlingen leren ook tijdens de kunstvakken samenwerken, problemen oplossen en hun concentratievermogen te vergroten.

Door kunst- en cultuuronderwijs maken kinderen kennis met kunstzinnige en culturele diversiteit. Waar mogelijk maken we bij de kunstvakken gebruik van onderwerpen die samenhangen met andere leergebieden. Het onderwijs wordt daardoor betekenisvol voor onze leerlingen.

Cultuuronderwijs vindt zowel binnen als buiten onze school plaats. Wij maken graag gebruik van de rijke culturele omgeving van onze school. Wij bieden kinderen in de acht jaar bij ons op school een breed en divers cultureel aanbod.

Cultuurbeleidsplan obs De Witte Olifant
In dit plan leest u alles over ons kunst- en cultuuronderwijs en welke ambities we hebben.